تبلیغات بیلبوردی چیست و چرا شما باید از آن استفاده کنید؟

دانلود رایگان طرح لایه باز تبریک شب یلدا
طرح بنر تبریک شب یلدا
آذر ۹, ۱۳۹۶
5 نکته برای طراحی بیلبورد
5 نکته برای طراحی بیلبوردهای اثرگذار تر
تیر ۲۱, ۱۳۹۷
تبلیغات بیلبوردی

بیلبورد چیست؟

تبلیغات بیلبوردی چیست و چرا شما باید از آن استفاده کنید؟

ممکن است روزانه بیش از 1000 نوع تبلیغ را ببینید اما شاید تنها 7 تبلیغ از میان آنها در خاطر شما باقی بماند. حتی می توان گفت که با ورود تبلیغات دیجیتال شاید خیلی بیشتر از 1000 تبلیغ در روز ببینید. اما اگر فردی باشید که با ماشین جابجا می شوید تبلیغات بیلبوردی که می بینید بسیار بیشتر است.

تبلیغات بیلبوردی در بسیاری اشکال و اندازه های متفاوت وجود دارد و این صفحات بزرگ در اطراف جاده ها و بزرگراه ها بسیار فراوان دیده می شوند. همچنین ممکن است این تابلوهای تبلیغاتی را در مراکز شهر مشاهده کنید.

بیلبورد چیست؟

تابلو پولی یا بیلبورد

billboard نامی است که از دو عبارت billing board تشکیل می شود و یک فضای تبلیغاتی بسیار عالی در فضای باز در اختیار مشاغل قرار می دهد. این سازه برای جلب توجه رانندگان و عابران پیاده طراحی و پیاده سازی شده. معمولا بیلبورد ها در محل های شلوغ و پر رفت آمد نصب می شوند برای همین باید ساده و خلاقانه باشند تا با کمترین میزان توجه بیشترین بازدهی و جذب کنندگی را داشته باشند.

بیلبورد کجا استفاده می شود؟

با توجه به محل و اندازه تبلیغات بیلبوردها نسبتا ارزان قیمت می توانند باشند. نکته ای که در طراحی بیلبورد باید مورد توجه قرار بگیرد این است که بیلبورد ها به سرعت خوانده خواهند شد پس بنابراین نباید شامل اطلاعات زیادی باشد بلکه باید به نحوی در ذهن بیننده بنشیند که خود بیننده به دنبال اطلاعات بیشتری از محصول روی بیلبورد برود.

بیلبورد کجا استفاده می شود؟

اگر کمپین شما از نوع شناساندن برند و نام تجاری است تبلیغات بیلبوردی یک گزینه بسیار ایده آل می باشد. اما اگر قصد دارید اطلاعات خیلی زیاد درباره محصول خود بدهید و بر روی جزئیات محصول خود تمرکز دارید اگر از این نوع تبلیغ چشم پوشی کنید بهتر است.
در خاطر داشته باشید که هدف از تبلیغات بیلبوردی شناساندن برند یا محصول و آگاهی رسانی نسبت به وجود آن برند یا محصول به مردم است. همچنین برای بالابردن محبوبیت و افزایش اعتبار شرکت و یا برند خود در ذهن مخاطبان این گزینه مناسب است.

بیلبوردهای سه بعدی

بیلبوردها دو نوع کلی دارند یک بیلبورد که معمولی در یک کادر مربع یا مستطیل محصور شده و در یک صفحه قصد ارائه مطلب به مخاطب را دارد.

بیلبورد معمولی

نوع دیگری نیز که به بیلبورد های بیرون زده یا بیلبورد های سه بعدی شهرت دارند به اینصورت هستند که یک یا چند قسمت از آنان فراتر از چهارچوب مخصوص نصب بیلبورد رفته و بسیار بیشتر از بیلبورد های معمولی جلب توجه می کنند.

بیلبورد با قسمت های اضافه

چند نکته آماری راجع به بیلبورد ها

1-امروزه با وجود چاپ بنر عرض 5 متر کار ساخت و نصب بیلبوردهای بزرگ بسیار سریع و راحت انجام شود.
2-معمولا بیلبوردها عمر 12 هفته ای دارند به این معنا که تبلیغ کننده باید روی محتوایی تبلیغ کند که تا 12 هفته بعد از اکران تبلیغ همچنان مطالب روی بیلبورد حقیقت داشته باشند.
3-تبلیغات بیلبوردی مهم ترین بخش تبلیغات خارج از خانه و یا همان تبلیغات محیطی محسوب می شود.

2 دیدگاه ها

  1. […] بیلبوردها می توانند ابزار های خوبی برای بازاریابی باشند. همچنین می توانند یکی از پرچالش ترین ابزارهای بازاریابی نیز باشند. چرا؟ بیلبوردهای اثرگذار نیازمند خلاقیت، ظرافت در طراحی و از همه مهم تر انتقال پیام و برقراری ارتباط در کوتاه ترین زمان هستند. در این مطلب قصد داریم پنج نکته که به اثرگذارتر بودن بیلبورد شما کمک می کنند بپردازیم. […]

  2. […] تبلیغات محیطی، تبلیغات تلویزیونی در میان دونیمه و یا قبل و بعد از شروع بازی ها فرصت هایی بود که برند ها نهایت تلاش خود را کردند تا از این موقعیت ها نهایت استفاده را ببرند. اما یکی از تاثیرگذارترین روش های تبلیغاتی در این رویداد اسپانسری البسه ورزشی تیم هاست. […]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *