5 نکته برای طراحی بیلبورد
5 نکته برای طراحی بیلبوردهای اثرگذار تر
تیر ۲۱, ۱۳۹۷
نایک و امباپه

بزرگ ترین رویداد ورزشی سال که هر 4 سال یکبار برگزار می شود با پیروزی تیم ملی فرانسه در برابر تیم ملی کرواسی و قهرمانی تیم ملی فرانسه به پایان رسید. این تورنومنت بین المللی پربیننده ترین رویداد ورزشی قرن اخیر است و بنابراین شرکت ها و برندهای برتر و مطرح دنیا به هیچ عنوان از این فرصت به سادگی نمی گذرند.

بیلبورد تبلیغاتی مک دونالد در مصر به مناسبت جام جهانی

تبلیغات محیطی، تبلیغات تلویزیونی در میان دونیمه و یا قبل و بعد از شروع بازی ها فرصت هایی بود که برند ها نهایت تلاش خود را کردند تا از این موقعیت ها نهایت استفاده را ببرند. اما یکی از تاثیرگذارترین روش های تبلیغاتی در این رویداد اسپانسری البسه ورزشی تیم هاست.

دو کمپانی بزرگ آدیداس و نایک تاثیر پررنگی در این زمینه در جام جهانی دارند در کنار برندهای کمتر استفاده شده ای مانند پوما. آدیداس که خود اسپانسر فیفا نیز می باشد و از توپ بازی های جام جهانی تا جوایز اهدائی از طرف فیفا نشان آدیداس به خوبی دیده می شود. اما برندی که احتمالا پس از بازی فینال در یاد شما خواهد ماند برند نایک خواهد بود. اما چرا؟

فرصتی که نایک به دست آورد

باید توجه داشته باشیم که این برند پوشاک اسپانسر رسمی سه تیم از چهارتیم اول جام جهانی یعنی فرانسه، کرواسی و انگلیس است. در حالی که تنها یک تیم از بین تیمهایی که آدیداس اسپانسری آنهارا بر عهده داشت در میان این 4 تیم وجود دارد و آن تیم بلژیک است.

100 گل با کفش های نایک

طبق آمار نایک 100 گل توسط بازیکنانی به ثمر رسیده که کفش های نایک بر پای آنها بوده که از جمله آنها آقای گل جام جهانی هری کین نیز می باشد. دو بازیکن برتر بعدی یعنی لوکا مودریچ و کیلیان امباپه نیز از جمله این بازیکنانند.

nike teams

اسپانسر البسه 10 تیم جام جهانی

از بین 32 تیم حاضر در جام جهانی امسال 10 تیم پوشاک نایک برتن داشتند ضمن اینکه در طول بیست سالی که نایگ البسه ورزش فوتبال را تهیه می کند این اول فینال تمام نایکی بود که هر دو تیم حاضر در فینال از البسه این برند استفاده می کردند.

تولد یک ستاره

گذشته از تمامی این آمار و ارقام پس از قهرمانی فرانسه در جام جهانی 2018 در اینستاگرام نایک پستی منتشر شد با عنوان “یک ستاره متولد شد” که همراه با عکسی از امباپه ستاره جوان فرانسه در جام جهانی بود که زننده یکی از چهارگل فینال فرانسه در فینال نیز بود.

mbappe on nike instagram

عنوان این پست دوپهلو به نظر می رسد که منظور از ستاره ستاره روی پیراهن تیم ملی فرانسه که پس از قهرمانی جام جهانی 1998 برای دومین بار قهرمان جام جهانی شدند است یا امباپه 19 ساله که او نیز با تحت حمایت و اسپانسری نایک قرار دارد. امباپه پس از پله افسانه ای دومین بازیکن جوان گلزن جام جهانی است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *