تبلیغات بیلبوردی
تبلیغات بیلبوردی چیست و چرا شما باید از آن استفاده کنید؟
تیر ۱۴, ۱۳۹۷
نایک و امباپه
نایک، صاحب تاج مارکتینگ جام جهانی
تیر ۲۵, ۱۳۹۷
5 نکته برای طراحی بیلبورد

بیلبوردها می توانند ابزار های خوبی برای بازاریابی باشند. همچنین می توانند یکی از پرچالش ترین ابزارهای بازاریابی نیز باشند. چرا؟ بیلبوردهای اثرگذار نیازمند خلاقیت، ظرافت در طراحی و از همه مهم تر انتقال پیام و برقراری ارتباط در کوتاه ترین زمان هستند. در این مطلب قصد داریم پنج نکته که به اثرگذارتر بودن بیلبورد شما کمک می کنند بپردازیم.

محتوا: هرچه کمتر غنی تر

مهم تر از اینکه چه چیزی را در بیلبورد به نمایش بگذارید هدفی است که از چاپ بیلبورد دنبال می کنید. آیا هدف شما معرفی یک محصول است و اینکه مخاطبان را ترغیب کنید که محصول شما را خریداری کنند و یا اینکه هدف شما برندینگ و آشنا کردن مخاطبان با نام تجاری شرکت است؟ این اهداف با یکدیگر تفاوت بسیاری دارند و بر محتوای بیلبورد تاثیر می گذارند. نکته بسیار مهم این است که هر بیلبورد باید فقط یک هدف را دنبال کند چون در بیلبورد ها زمان کافی برای انتقال بیش از یک پیام وجود ندارد.

تبلیغات سیاسی ضد ترامپ قبل از انتخابات

 

پس چه محتوایی باید در نظر گرفته شود؟ بسیاری از افراد دچار اشتباهی به نام اطلاعات زیادی میشوند. همانطور که در عنوان این بخش نیز آمده محتوای کمتر غنی تر است برای همین شما باید علائم اضافی و تزئینی را حذف و مطالب خود را بسیار کوتاه بیان کنید.

در تصویر بالا مشاهده می کنید که با استفاده از دو کلمه donald trump عبارت dont donal trump ایجاد شده و که هم سادگی طراحی حفظ شده و هم طرح در ذهن مخاطب ماندگار می شود.

طراحی: هر چه ساده تر بهتر!

تا بحال چند بیلبورد با طراحی شلوغ در خاطر شما ماندگار شده؟ و چند بیلبورد با طراحی ساده؟ مشخص است که موثرترین بیلبورد ها در تبلیغات محیطی همیشه ساده ترین ها هستند. برای این منظور همیشه مهم ترین متن خود را با متفاوت ترین رنگ و بزرگترین اندازه به کار بگیرید. در نظر بگیرید که آیا واقعا بودن تصویر در این بیلبورد ضروری است و کمکی به انتقال پیام می کند؟ یا شاید بهتر باشد فقط از یک زمینه تک رنگ استفاده کنید.

بیلبورد شرکت آدیداس برای کفش های ورزشی

اگر میخواهید متن را روی عکس قراردهید اطمینان حاصل کنید که این کار از خوانایی متن کم نکند. اندازه آرم را نیز متناسب با بقیه محتوا انتخاب کنید. مطمئنا در طراحی تجاری تمرکز بر روی آرم نباید باشد اما مطمئنا شما میخواهید که لوگو دیده شود.

فونتتان را درست انتخاب کنید

در طراحی بیلبورد یکی از اصلی ترین ملاک ها برای انتخاب فونت اطمینان از خوانایی آن از فاصله زیاد است. شما باید اطمینان حاصل کنید که فونتی را انتخاب کنید که کلمات شما از فاصله دور روی بنر به خوبی خوانده شوند. فونت های ضخیم معمولا به خوبی از عهده این وظیفه بر می آیند.

فونت ها

از فونت های خیلی نازک و تزئینی که پیچیده هستند و خوانایی پایینی دارند پرهیز کنید. فاصله بین خطوط وکلمات را نیز باید مد نظر داشته باشید. اگر مجبور به استفاده از افکتهای چندگانه بودید شاید نشانه ای باشد که باید فونت خود را تغییر دهید.

خلاق باشید اما مخاطبین را گمراه نکنید:

مسافرانی که در جاده ها در حرکت هستند چه خوب و چه بد امروزه ذهن پر مشغله ای دارند. بیلبورد نیازمند خواندن سریع است اما باید به اندازه کافی خلاقانه باشد تا جلب توجه کرده و به یاد ماندنی شود و بر روی ذهن مخاطب اثر بگذارد. بیلبورد های خسته کننده که فقط می گویند محصول ما را بخرید هیچ گونه جذابیتی نداشته و نادیده گرفته می شود.

تبلیغات خلاقانه مک دونالد

اما از سوی دیگر طرح هایی که بیش از حد خلاقانه باشند و از هدف بیلبورد دور شوند باعث گیج شدن مخاطب می شوند. حالا این شما هستید که باید تعیین کنید که چگونه پیام خود را در قالبی خلاقانه درذهن مخاطب ثبت کنید.

آیا واقعا قابل خواندن است؟

شما فقط بین 5 تا 10 ثانیه فرصت دارید تا توجه مخاطب را جلب کنید، مخاطب پیام شما را بخواند و آن را درک کند. این نکته اهمیت خوانایی سریع را می رساند. برای تست اینکه بیلبورد شما تا چه حد قابل خواندن است می تواند آن را اینگونه امتحان کنید: بیلبورد خود را در اندازه یک کارت ویزیت چاپ کنید و آن را به اندازه مچ دست از خود فاصله بدهید و سعی کنید آن را بخوانید. می توانید؟

تبلیغات محیطی شرکت اپل برای آیپد مینی

شما می توانید بهترین مطلب و بهترین طراحی را انجام بدهید اما اگر بیلبورد شما خوانا نباشد تمام زحماتتان به هدر رفته است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *